Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Kabel lesap, beribu-ribu terjejas

Posted:

IPOH – Tindakan beberapa pencuri melarikan kabel tembaga dari Pencawang Pembangunan Utama (PPU) Tenaga Nasional Berhad (TNB) di sini awal pagi kelmarin menyebabkan lebih 2,000 pelanggan termasuk 1,000 kilang terputus bekalan elektrik selama lebih enam jam.

Waspada kegiatan curi e-identiti

Posted:

KUALA LUMPUR - Orang ramai diingatkan supaya sentiasa berwaspada terhadap percubaan kumpulan tertentu mencuri e-identiti ( phishing ) dengan mengambil kesempatan daripada langkah Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) mengembalikan lebihan bayaran cukai ketika ini.

Hanya guru dibenar berpolitik

Posted:

PUTRAJAYA - Kerajaan belum bercadang untuk membenarkan pegawai siswazah lain selain dalam bidang pendidikan untuk melibatkan diri dalam politik bagi mengelak berlaku konflik kepentingan.

Pelaburan auta syarikat MLM

Posted:

KUALA LUMPUR - Keghairahan golongan muda yang ingin mendapatkan keuntungan cara mudah melalui satu skim jualan langsung (MLM) dengan cara mencari orang bawahan yang mampu melabur sehingga RM41,000 musnah apabila mendapati mereka sebenarnya ditipu.

Peniaga ikan rentung kereta dirempuh lori

Posted:

PASIR PUTEH - Seorang peniaga ikan rentung apabila kereta yang dipandunya terbakar selepas merempuh belakang sebuah lori yang berhenti di Kampung Pak Mayong, Tok Bali di sini semalam.

Lelaki didakwa cederakan isteri

Posted:

AMPANG - Seorang lelaki yang tergamak mencederakan isterinya dengan membaling kerusi kayu ke arah wanita itu sehingga mangsa cedera parah dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam.

Kuda dibiar bebas atas tanah kubur

Posted:

JEMPOL - Kuda biasanya ditempatkan di zoo ataupun ladang peliharaan, namun di daerah ini haiwan itu dapat dilihat berkeliaran di Tanah Perkuburan Islam Masjid Rahmania, Kampung Indah dekat sini.

Kerap disaman letak kereta depan rumah

Posted:

KUALA TERENGGANU - Kereta kena saman hampir setiap hari.

Samsung intai teroka empat bidang di Perak

Posted:

SEOUL - Konglomerat terkemuka Korea, Samsung berhasrat untuk melebarkan operasinya di Perak dan sedang mengenal pasti empat bidang utama untuk diterokai.

Ke Hokkaido mulai Disember ini

Posted:

KUALA LUMPUR - Bermula 13 Disember ini, Apple Vacations & Conventions Sdn. Bhd. (Apple Vacations), agensi pelancongan, akan menyediakan perkhidmatan penerbangan terus ke Hokkaido, Jepun.

0 ulasan:

Catat Ulasan