Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Terumbu karang Malaysia mula mati

Posted:

LANGKAWI - Sebanyak 12 lokasi pelancongan - sembilan pulau taman laut dan tiga pulau lain yang kesemuanya di Kedah, Terengganu dan Pahang - terpaksa ditutup sehingga 31 Oktober ini berikutan kejadian pelunturan karang.

Tuanku dukacita Nik Aziz tidak hadir

Posted:

KOTA BHARU - Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra menzahirkan rasa dukacita dan kekecewaan baginda terhadap Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang tidak hadir menyambut keberangkatan pulang baginda dari Singapura di Lapangan Terbang Sultan Ismail, Pengkalan Chepa di sini semalam.

Rizab bekalan air membimbangkan

Posted:

KUALA LUMPUR - Jumlah bekalan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya tidak cukup untuk menampung keperluan dan permintaan yang semakin meningkat, kata Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas), Datuk Ruslan Hassan.

Tiga lelaki direman

Posted:

ALOR SETAR - Tiga lelaki yang sebelum ini hidup mewah walaupun tidak mempunyai pekerjaan tetap bertemu buku dengan ruas apabila kesemua mereka ditahan selepas disyaki terlibat memalsukan 137 keping kad kredit luar negara Isnin lalu.

Kempunan ziarah bapa sakit

Posted:

KOTA BHARU - Misteri penemuan mayat seorang remaja perempuan di Sungai Bagan, Tok Bok, Machang dalam keadaan kakinya terikat pada sebatang pokok dan berbogel kelmarin akhirnya terungkai apabila dia telah dikenalpasti oleh ahli keluarganya semalam.

Uri disangka janin

Posted:

MELAKA - Tanda tanya penduduk Taman Saujana Indah, Bukit Katil di sini mengenai objek disangka bayi yang ditanam oleh satu pasangan di kawasan lapang dekat deretan rumah kedai kelmarin terjawab apabila polis mengesahkannya sebagai uri bayi.

Penjaja Rope Walk tak mahu pindah

Posted:

GEORGE TOWN - Seramai 288 penjaja dan peniaga kecil Rope Walk, Lorong Kulit di sini menolak cadangan penyusunan semula tempat penjaja oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang mahukan sebahagian mereka dipindahkan ke Jalan Perak di sini.

AmInvestment urus aset RM20.2 bilion

Posted:

KUALA LUMPUR - Kumpulan AmInvestment Bank (AmInvestment) melalui bahagian Pengurusan Dana, menyasarkan nilai aset di bawah pengurusannya meningkatkan di antara 20 sehingga 25 peratus dalam tahun kewangan semasa.

MAPEX 2010 tawar 1,962 unit rumah

Posted:

KUANTAN - Bagi mereka yang sedang mencari kediaman bersesuaian di samping ditawarkan pakej pembiayaan yang menarik, Ekspo Perumahan Malaysia (MAPEX), 2010 Pahang yang akan bermula Jumaat ini boleh dijadikan pilihan.

0 ulasan:

Catat Ulasan