Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Syarat jual 70 peratus barang murah

Posted:

MELAKA - Setiap premis yang mengadakan jualan murah tidak lama lagi diwajib memastikan sekurang-kurangnya 70 peratus barangan mereka dijual pada harga diskaun.

Sijil halal jadi bukti - TPM

Posted:

KUALA LUMPUR - Hotel dan restoran yang mahu membuat promosi makanan sempena bulan Ramadan sepatutnya mendapatkan sijil halal yang dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Lubuk Yu mungkin dibuka dua minggu lagi

Posted:

KUALA LUMPUR - Hutan Lipur Lubuk Yu di Maran, Pahang yang ditutup selepas menjadi lokasi penyebaran bakteria Meliodisis dan Leptospirosis pada 10 Julai lalu akan dibuka semula dalam tempoh seminggu atau dua minggu lagi.

2 pelajar lemas semasa cari siput

Posted:

TUMPAT - Hasrat lima remaja yang pertama kali keluar mencari siput 'tijah' bertukar tragedi apabila dua daripada mereka mati lemas di Pantai Sri Tujoh, dekat sini semalam.

Abdul Halim bohong - Tengku Merjan

Posted:

KOTA BHARU - "Dia berbohong dan tidak pernah menghadap Tuanku Sultan walaupun dititahkan baginda."

Juara Sebaya bendung buang bayi

Posted:

BANGI - Gerakan kempen Kami Prihatin perlu turun padang ke semua institusi pengajian tinggi awam dan swasta di negara ini untuk menjadikan para pelajar sebagai 'Juara Sebaya' menyedarkan masyarakat mengenai isu pembuangan bayi di kalangan remaja.

UKM perintis IPTA jayakan Kami Prihatin

Posted:

BANGI - Atas kesedaran dan keprihatinan membendung gejala pembuangan bayi, kira-kira 3,000 pelajar Kolej Pendeta Za'ba di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) berganding bahu menjayakan Kempen Kami Prihatin.

Kerajaan bantu peniaga muflis

Posted:

KUALA LUMPUR - Kerajaan akan meminda Akta Kebankrapan 1967 bagi memberi peluang kedua kepada ahli perniagaan tulen yang muflis akibat faktor luar kawalan untuk kembali berniaga, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Murid SK Taman Sea catat rekod membaca

Posted:

PETALING JAYA - Warga Sekolah Kebangsaan (SK) Taman Sea Seksyen 2 di sini melakar sejarah apabila memecahkan rekod membaca tanpa henti melalui program Bacathon sekali gus tercatat di dalam Malaysia Book of Record s.

0 ulasan:

Catat Ulasan