Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Rolls Royce jadi gimik

Posted:

SERDANG - Polis merampas sebuah kereta mewah jenis Rolls Royce bernilai RM2.85 juta yang tertera nama 'D.Y.M.M Tuanku Raja Noor Jan Shah Ibni Al-Marhum Y.A.M Raja Tuah Shah' yang dipercayai digunakan untuk menarik rakyat asing melabur dalam satu perniagaan hartanah global yang dilancarkan di Bandar Puteri, Puchong dekat sini semalam.

Rezeki nasi masjid

Posted:

KUALA LUMPUR - Simpati dengan nasib golongan fakir dan terpinggir di ibu negara, satu program khas pemberian makanan kepada golongan tersebut di masjid-masjid dan surau-surau terpilih di ibu negara dilancarkan semalam.

Sungai Selangor makin terancam

Posted:

HULU SELANGOR - Meskipun aktiviti melombong pasir di kawasan seluas lapan hektar di Kampung Chuang, Rasa di sini didakwa dihentikan sejak April lalu, namun kerja-kerja melombong di situ telah meninggalkan kerosakan ekosistem dan struktur permukaan tanah di kawasan berkenaan.

Suami Wook Kundor bebas dari pusat pemulihan dadah

Posted:

BESUT - "Lepas ni saya nak belajar pondok untuk mendalami ilmu agama."

18 krew kapal terbakar diselamat

Posted:

PORT DICKSON - Lapan nelayan kapal Jian Sheng 18 yang terbakar kira-kira 15 batu nautika dari perairan Port Dickson semalam diselamatkan oleh kapal persiaran Star Virgo.

Bapa saman tiga anak lelaki RM2 juta

Posted:

SHAH ALAM - Perebutan harta pusaka antara anak-beranak menyebabkan tiga bersaudara didakwa sanggup menipu dan mengurung bapa kandung mereka bagi memaksa warga emas itu menandatangani surat akuan menyerahkan dua lot tanah tiga tahun lalu.

Julia minta cerai

Posted:

AMPANG - "Saya ingat selepas selesai kes mahkamah kami boleh hidup bahagia, tapi angan-angan saya musnah apabila dia buat perangai semula."

800 batang balak dirampas

Posted:

LENGGONG - Kira-kira 800 batang kayu balak bernilai lebih RM250,000 yang ditebang pembalak haram dirampas dalam satu serbuan oleh Jabatan Perhutanan Perak dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Hutan Simpan Bintang Hijau dekat sini semalam.

Kad CO-OP untuk ahli koperasi

Posted:

PETALING JAYA - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob melancarkan kad pelbagai guna koperasi yang dikenali sebagai kad CO-OP semalam.

Dapur Koperasi, persembahan artis hangatkan HKN 2010

Posted:

KUANTAN - Sempena sambutan Hari Koperasi Negara (HKN) 2010 yang bermula hari ini pelbagai aktiviti hebat telah diatur bagi menarik pengunjung sepanjang tiga hari acara itu berlangsung di Padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 2 di sini.

Orang ramai teruja sambut HKN 2010

Posted:

KUANTAN - Orang ramai rata-ratanya begitu teruja untuk bertandang ke Padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 2 di sini bagi meraikan sambutan Hari Koperasi Negara (HKN) 2010 yang bermula hari ini.

Agrobank sasar aset RM12 bilion

Posted:

KUALA LUMPUR - Agrobank berhasrat mengembangkan jumlah asetnya kepada RM12 bilion tahun ini berbanding RM9.07 bilion bagi tahun kewangan berakhir 2009.

Ahmad Sabri Pengarah Urusan baru Felda Holdings

Posted:

KUALA LUMPUR - Bekas Pengerusi Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB), Datuk Sabri Ahmad dilantik sebagai Pengarah Urusan Kumpulan Felda Holdings Berhad (Felda Holdings) yang baru berkuat kuasa semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan