Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Maya Karin kini janda

Posted:

KUALA LUMPUR - Pengesahan nikah yang dibuat pelakon dan pengacara Maya Karin serta suaminya, Muhammad Ali dua minggu lalu gagal menutup kemelut dalam rumah tangga pasangan itu apabila mereka disahkan bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam.

Penagih dadah hargai makanan percuma

Posted:

KUALA LUMPUR - Golongan penagih dadah yang mengunjungi Pusat Khidmat Masyarakat Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) di Jalan Dato' Onn di sini, melahirkan rasa terharu apabila diberi makan tengah hari secara percuma semalam.

Kenderaan asing tidak dibenar beli RON 95 1 Ogos

Posted:

KUANTAN - Bermula 1 Ogos ini, pemilik kenderaan asing tidak lagi dibenarkan membeli petrol RON 95 di stesen-stesen minyak di negara ini.

Noor Jan bagi pingat palsu

Posted:

GOMBAK - Penuntut takhta Kesultanan Melaka, Raja Noor Jan Shah, 53, menganugerahkan pingat kebesaran membawa gelaran Datuk Seri Paduka Mahkota kepada pengarah sebuah syarikat hartanah global yang juga kenalannya pada majlis perasmian sebuah bangunan di Bandar Puteri, Puchong kelmarin.

Bekas naib canselor menang kes

Posted:

KUALA LUMPUR - Seorang bekas naib canselor Universiti Pertahanan Nasional Malaysia semalam berjaya dalam usahanya bagi membatalkan keputusan Majlis Angkatan Tentera memendekkan tempoh peminjamannya di universiti itu.

Orang muda boros berbelanja

Posted:

PETALING JAYA - Generasi muda di negara ini dikenal pasti sebagai golongan yang boros berbelanja jauh daripada kemampuan kewangan sebenar mereka, kata Ketua Pegawai Eksekutif, Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Datuk Paul Selvarajah.

GRO pakej payu dara 'goyang'

Posted:

JOHOR BAHRU - Belanja 'ladies drink' (minuman istimewa), boleh dapat payu dara 'goyang'.

Bas rosak dilonggok di tepi jalan

Posted:

GEORGE TOWN - Jika sebelum ini bengkel dijadikan tempat membaiki kenderaan yang rosak namun lain pula bagi sebuah syarikat pengangkutan awam di negeri ini.

Dana RM100 juta untuk koperasi

Posted:

KUANTAN - Kerajaan memperuntukkan dana tambahan sebanyak RM100 juta kepada Tabung Modal Pusingan (TMP) agar koperasi di negara ini mendapat modal tambahan bagi memulakan dan meningkatkan aktiviti ekonomi masing-masing.

10 koperasi dipilih paling cemerlang

Posted:

KUANTAN - Kepercayaan orang ramai, pengurusan dan pentadbiran yang baik merupakan faktor utama yang membolehkan Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad (Bank Rakyat) muncul antara 10 koperasi cemerlang di negara ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan