Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Jalan sakaratulmaut dikenal pasti

Posted:

TEMERLOH - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) sedang mengenal pasti jalan-jalan raya yang bakal dilabelkan sebagai jalan "sakaratulmaut" dalam usaha membendung kemalangan jalan raya di negara ini.

Tidak sedar sijil halal penting

Posted:

KUALA LUMPUR - Hotel-hotel bertaraf lima bintang yang dimiliki oleh pengusaha bukan Islam didakwa memiliki kesedaran yang minimum terhadap kepentingan untuk mendapatkan sijil halal bagi dapur mereka.

Sejuta usahawan melalui program gedung makanan

Posted:

PADANG BESAR - Program Gedung Makanan Negara yang dilaksanakan Felda mulai tahun ini dijangka menjadikan separuh daripada kira-kira dua juta peserta Felda sebagai usahawan.

Lelaki Sabah maut diserang

Posted:

SHAH ALAM - Keseronokan tujuh pemuda dari Sabah bermain gitar di kawasan letak kereta di Flat Valencia, Taman Sri Muda di sini malam kelmarin berakhir dengan seorang daripada mereka mati manakala seorang lagi parah.

Yassin disyaki ambil dadah lagi

Posted:

KUALA LUMPUR - Pelakon dan pelawak, Yassin atau nama sebenarnya, Yassin Yahya mengulangi sejarah hitamnya apabila dia ditahan kali keempat kerana disyaki mengambil dadah dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Sunway Pyramid di sini semalam.

Tuntutan lafaz cerai ditolak

Posted:

KOTA BHARU - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam menolak permohonan plaintif, Nik Rorhana Wan Abdul Rahman, 60, meminda tuntutan lafaz cerai Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra terhadap isteri baginda, Cik Puan Elia Suhana Ahmad, 31.

Disko bakal didenda RM30 juta

Posted:

MELAKA - Denda maksimum sebanyak RM30 juta bakal dikenakan ke atas sebuah disko di Melaka Raya di sini yang beroperasi selama dua tahun ini dengan menggunakan lagu-lagu yang disalin secara cetak rompak.

Derita Amar tidak boleh bergerak

Posted:

BALING - Biarpun masih mahu meneruskan persekolahan, namun bagi seorang remaja Mohd. Amar Suhaimi, 16, hasrat itu terpaksa dilupakan.

Tiga sahabat kena jel 42 bulan

Posted:

KOTA BHARU - Tiga sahabat, seorang berusia 23 dan dua berusia 24 tahun terpaksa meringkuk dalam penjara selama 42 bulan atau tiga tahun setengah dengan empat sebatan selepas Mahkamah Tinggi di sini semalam menjatuhkan hukuman tersebut atas kesalahan memiliki dadah pada 22 Jun 2008.

Kenangan bersama A&W bawa tuah kepada Lin Lin

Posted:

KUALA LUMPUR - Berkongsi keterujaan setiap kali melihat maskot beruang rangkaian makanan segera A&W yang gemar menari di kaca televisyen ketika zaman kanak-kanaknya telah membawa tuah kepada Goh Lin Lin apabila beliau memenangi hadiah utama kategori penulisan peraduan A&W What's Your Story.

AF Creative tawar khidmat penjenamaan, pembungkusan

Posted:

KUALA LUMPUR - Reka bentuk dan corak pembungkusan sesuatu produk atau barangan memainkan peranan penting dalam memastikan produk berkenaan mendapat tempat dalam pasaran domestik dan antarabangsa.

0 ulasan:

Catat Ulasan