Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Pengguna menempah maut

Posted:

KUALA LUMPUR - Mungkin ramai yang tidak percaya bahawa hampir sembilan juta kenderaan di negara ini terdedah kepada kemalangan jalan raya berikutan penggunaan alat ganti tiruan yang berleluasa.

Sultan Kelantan mampu pulih sepenuhnya

Posted:

KOTA BHARU - Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra selamat menjalani prosedur rawatan jantung, angiogram dan angioplasty di Hospital Mount Elizabeth, Singapura kelmarin.

Selangor dicabar serah IKYS

Posted:

SABAK BERNAM - Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo mencabar kerajaan negeri menyerahkan Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) kepada Barisan Nasional (BN) jika tidak mampu lagi menguruskan institut itu.

Polis tiada kuasa siasat Noor Jan

Posted:

KUALA LUMPUR - Polis tiada kuasa untuk menyiasat gelaran diraja yang digunakan oleh Raja Noor Jan Shah, 53, yang tertera pada plat pendaftaran kereta Rolls Royce yang disita pada satu majlis perasmian bangunan di Bandar Puteri, Puchong Khamis lalu.

3 lelaki Indonesia digantung kerana edar ganja

Posted:

ALOR SETAR - Tiga warga Indonesia dijatuhi hukuman gantung oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas didapati bersalah mengedar 1,858.6 gram ganja di Sungai Petani dekat sini lima tahun lepas.

Mercun Aidilfitri diseludup lebih awal

Posted:

RANTAU PANJANG - Aktiviti penyeludupan mercun biasanya banyak berlaku pada bulan Ramadan.

10,000 meriahkan Hari Koperasi

Posted:

KUANTAN - Sambutan Hari Koperasi Negara (HKN) 2010 di Padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 2 di sini yang melabuhkan tirainya petang semalam berjaya mencapai sasaran apabila dihadiri oleh lebih 10,000 pengunjung.

Ramai bekas tentera belum daftar pengundi

Posted:

KOTA BHARU - Lebih 30 peratus daripada 450,000 bekas tentera di negara ini masih belum berdaftar sebagai pengundi walaupun pelbagai kempen kesedaran telah dijalankan.

MBSB rancang jadi bank sepenuhnya

Posted:

SUNGAI PETANI - Malaysia Building Society Berhad (MBSB), sebuah syarikat berkaitan kerajaan, sedang dalam perancangan untuk menjadi sebuah bank sepenuhnya.

Ikona Maps dahului industri anti virus

Posted:

KUALA LUMPUR - Walaupun masih belum dipasarkan, Ikona Maps, produk anti virus yang dicipta anak Malaysia, telah berjaya mendahului produk anti virus di dunia kerana menepati modul dan ciri-ciri keselamatan ISO 20071/2.

0 ulasan:

Catat Ulasan