Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


19 maut di festival muzik

Posted:

DUISBURG, Jerman - Seramai 19 orang terbunuh dan 242 cedera kelmarin dalam insiden tolak-menolak di sebuah terowong yang merupakan satu-satunya jalan menuju ke satu festival muzik yang dianggap parti muzik tekno terbesar dunia, Love Parade .

PM Rusia akui temui perisik Rusia

Posted:

FOROS, Ukraine - Perdana Menteri Rusia, Vladimir Putin kelmarin menyatakan beliau telah menemui perisik-perisik Rusia yang diusir dari Amerika Syarikat (AS).

Sembilan cedera di Bangkok

Posted:

BANGKOK - Satu letupan yang berlaku di sebuah perhentian bas di kawasan pusat beli-belah di Bangkok semalam menyebabkan sembilan orang awam cedera, kata polis Thailand.

Pengunjung salahkan penganjur

Posted:

DUISBURG - Sebahagian mangsa yang terselamat menyalahkan pihak berkuasa dan penganjur ekoran kejadian yang menyayat hati di Festival Love Parade di sini kelmarin.

Kebakaran besar di Baitulmuqaddis

Posted:

BAITULMUQADDIS - Ribuan rumah di Baitulmuqaddis dikosongkan semalam selepas satu kebakaran besar memusnahkan hutan dekat sebuah hospital, kata polis Israel.

Lelaki kulit hitam jadi tumpuan di bandar Rusia

Posted:

NOVOZAVIDOVO, Rusia - Seorang lelaki berkulit hitam, Jean Gregoire Sagbo menjadi tumpuan di bandar ini selepas dia dipilih menjadi ahli majlis perbandaran berkulit hitam yang pertama.

Polis akan siasat wanita terkaya Perancis

Posted:

PARIS - Polis akan menyoal siasat seorang menteri dan wanita terkaya Perancis minggu ini melibatkan satu saman membabitkan waris syarikat kosmetik L'Oreal, Liliane Bettencourt.

Ahli Parlimen bergambar seksi

Posted:

PRAGUE - Seramai empat Ahli Parlimen wanita Republik Czech sanggup bergambar seksi untuk kalendar 2011, lapor sebuah akhbar semalam.

Nelayan Indonesia temui benda ganjil

Posted:

JAKARTA - Sekumpulan nelayan terkejut apabila menemui satu benda ganjil berwarna hitam diperbuat daripada getah di perairan selatan Pulau Gili Raja, Sumenep, lapor sebuah akhbar semalam.

Tuah penganggur minta kerja di tepi jalan

Posted:

STOKE-ON-TRENT, England - Seorang penganggur, Mark Wheeldon berumur 23 tahun yang memegang kayu mengandungi poster meminta pekerjaan bertuah kerana akhirnya dia mendapat kerja selepas 20 minit dia ditemu duga oleh seorang ahli perniagaan, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan