Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Sekolah khas untuk pelajar mengandung

Posted:

MELAKA - Kerajaan negeri Melaka semalam mengemukakan cadangan menubuhkan sekolah khas untuk pelajar mengandung, sama ada mengandung hasil perkahwinan sah atau menerusi perhubungan luar nikah, bagi mengatasi gejala pembuangan bayi sekaligus menyelesaikan isu keciciran dalam pelajaran.

Sijil halal segera hotel

Posted:

PUTRAJAYA - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan mempercepatkan proses permohonan sijil halal di kalangan pengusaha hotel yang berbuat demikian sebelum bulan Ramadan bermula.

Nur Umairah derita kepala besar

Posted:

BALING - Usia Nur Umairah Mohd. Zaidi baru enam bulan tetapi nasibnya tidak sebaik kanak-kanak lain apabila tisu otak disahkan semakin nipis menyebabkan kepalanya membesar menyamai kepala dua orang dewasa.

Sindiket tipu andartu tumpas

Posted:

KUALA LUMPUR – Tindakan seorang wanita tempatan yang bersekongkol dengan lelaki warga Afrika bagi memperdaya golongan andartu di negara ini dengan menghantar bungkusan sebagai tanda cinta tidak bertahan lama apabila dia dicekup polis dalam Ops Tiong kelmarin.

3 wanita terbunuh dikenali

Posted:

IPOH - Polis telah mengenal pasti identiti tiga daripada lima penumpang warga Vietnam yang terbunuh dalam kemalangan ngeri di Kilometer 301.9 Lebuh Raya Utara Selatan berhampiran Gua Tempurung kelmarin.

Kilang disita, 700 hilang kerja

Posted:

GEORGE TOWN - Seramai 700 pekerja di sebuah kilang di Kawasan Perindustrian, Bayan Lepas, Fasa 4, di sini bakal kehilangan mata pencarian ekoran kegagalan majikan membayar ganti rugi sebanyak RM217.700 juta kepada pemilik tanah.

Kopitiam beli ayam meragukan

Posted:

KUALA LUMPUR - Sebuah kedai kopitiam terkenal disyaki membeli ayam daripada sebuah pusat penyembelihan ayam yang tidak diiktiraf Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sepanjang menjalankan perniagaan selama ini.

22 pemandu lori kontena dipecat

Posted:

PELABUHAN KLANG - "Kami rasa dianiaya dan macam mana dengan nasib kami selepas ini.

RM1 jual rokok seludup

Posted:

Demikian taktik terbaru sindiket penyeludupan rokok yang berjaya dibongkar Kastam Diraja Malaysia (KDRM) dalam satu serbuan di Kampung Tersusun Boyan Baru, Taiping kira-kira 80 kilometer dari sini kelmarin.

0 ulasan:

Catat Ulasan