Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Geng Ah Guan berkubur

Posted:

KUALA LUMPUR - Kebiasaannya wanita warga China sering dikaitkan dengan aktiviti pelacuran namun kali ini lain pula kisah mereka apabila lima wanita republik itu ditahan bersama lapan rakyat tempatan kerana disyaki terlibat dalam kes-kes jenayah samun dan pecah rumah sejak setahun lalu.

Siasat atau didenda RM10,000

Posted:

KUALA LUMPUR - Majikan yang gagal mengadakan tatacara bagi mengendalikan aduan gangguan seksual, menyiasat aduan dan menyampaikan laporan siasatan kepada Ketua Pengarah Tenaga Kerja boleh didenda sehingga RM10,000.

Program motivasi agama menyeleweng dipantau

Posted:

KUALA LUMPUR - Kerajaan sentiasa memantau program-program motivasi yang didapati menyeleweng daripada ajaran Islam bagi mengelak berlakunya kerosakan akidah.

Daging kambing tak bahaya kepada kesihatan

Posted:

KUALA LUMPUR - Tanggapan bahawa orang yang menghidap penyakit seperti darah tinggi dan sakit jantung tidak dibenarkan memakan daging kambing adalah kurang tepat.

30,000 tan sampah sehari menjelang 2020

Posted:

KUALA LUMPUR - Persidangan Dewan Rakyat diberitahu bahawa sisa pepejal yang dihasilkan penduduk Malaysia akan meningkat dari tahun ke tahun dengan jangkaan mencecah 30,000 tan sehari menjelang tahun 2020.

Ahli politik bebas tuduhan pengubahan wang haram

Posted:

KOTA BHARU - Mahkamah Tinggi di sini semalam melepas dan membebaskan Ketua UMNO Bahagian Kubang Kerian, Datuk Mohd. Fauzi Ismail daripada tuduhan melakukan pengubahan wang haram berjumlah RM138,210 pada tahun 2005.

Kapal dagang terbakar

Posted:

KLANG - Sebuah kapal dagang dengan muatan lebih 1,000 kontena yang dalam pelayaran menuju ke Oman dari Pelabuhan Klang terbakar kira-kira 60 batu nautika dari perairan Pelabuhan Klang di sini malam kelmarin.

KTMB buka lima lagi stesen komuter baru di ibu kota

Posted:

GOMBAK - Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) terus komited meningkatkan taraf sistem pengangkutannya dengan membuka lima lagi stesen komuter baru melibatkan perjalanan dari Sentul ke Batu Caves bermula 31 Julai ini.

Maybank kembali lagi

Posted:

KUALA LUMPUR - Maybank mengunjurkan peningkatan volum jualan sebanyak 25 peratus atau kira-kira RM10 juta bersempena penganjuran karnival Maybank TreatsFair 2010 di Pusat Pameran Mid Valley yang bermula semalam.

Padi baru MARDI berdaya tahan, cepat matang

Posted:

KAMPUNG GAJAH - Dua jenis padi baru yang mempunyai daya tahan tinggi terhadap racun rumpai dan lebih cepat matang yang dikenali sebagai MR 220CL1 dan MR 220CL2 diperkenalkan di sini semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan