Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Kerabat Diraja Kelantan rentung

Posted:

SEPANG - Cubaan seorang pemandu lori simen dan kelindannya untuk menyelamatkan seorang kerabat Diraja Kelantan daripada hangus gagal apabila lelaki itu rentung selepas kereta Volvo dinaikinya terbakar selepas dirempuh kenderaan berat itu dari belakang.

Ah long dipukul, diculik peminjam

Posted:

JOHOR BAHRU - Kisah ah long bertindak ganas terhadap peminjam sering didengari namun keadaan sebaliknya berlaku di bandar raya ini pada 5 Julai lalu.

Pelajar diculik depan sekolah

Posted:

BESUT - Niat jahat dua lelaki yang menculik seorang pelajar dipercayai untuk dirogol bukan sahaja tidak termakbul malah, kedua-dua mereka dapat diberkas ketika sedang bersembunyi dalam keadaan parah di dalam sebuah rumah di Kampung Alur Jejawi, Kuala Besut di sini kelmarin.

Liong Sik didakwa tipu kerajaan

Posted:

PUTRAJAYA - Bekas Menteri Pengangkutan dan mantan Presiden MCA, Tun Dr. Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menipu Kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Klang.

Bersalah bunuh suami isteri

Posted:

SEREMBAN - Seorang bekas petinju remaja Negeri Sembilan dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas didapati bersalah membunuh seorang wanita hamil lapan bulan dan suaminya di sebuah rumah di Senawang dekat sini tiga tahun lalu.

Ibu buang bayi kena jel dua tahun

Posted:

JOHOR BAHRU - Seorang wanita warga Indonesia yang tergamak membuang mayat bayi lelaki yang dilahirkannya terpaksa meringkuk di dalam penjara selama dua tahun selepas Mahkamah Majistret menjatuhkan hukuman tersebut di sini semalam.

10,000 guna KTM komuter sehari

Posted:

KUALA LUMPUR - Kementerian Pengangkutan menganggarkan seramai 10,000 penumpang akan menggunakan perkhidmatan KTM Komuter bagi laluan Sentul-Batu Caves setiap hari apabila ia mula beroperasi semalam.

Senarai tempahan model mewah BMW Malaysia terus meningkat

Posted:

KUANTAN - BMW Group Malaysia (BMW Malaysia) menyasarkan jualan sebanyak 4,000 unit kenderaan bagi tempoh berakhir tahun ini berbanding 3,500 unit pada tahun lalu.

Beli rumah bernilai lebih tinggi

Posted:

KUALA LUMPUR - Bagi ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang belum pernah mengeluarkan simpanan mereka di bawah Pengeluaran Membeli Rumah atau Mengurang Baki Pinjaman Perumahan KWSP, kini berpeluang untuk membeli rumah yang lebih tinggi nilainya.

0 ulasan:

Catat Ulasan