Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


'Bunyi rusa selamatkan kami'

Posted:

GEMENCHEH - Pengusaha restoran, Khalid Mohd. Dah sekadar suka-suka membela sepuluh ekor rusa Jawa di belakang rumahnya tetapi tidak menyangka haiwan itu akhirnya membantu menyelamatkan nyawa beliau sekeluarga.

3 ahli Kumpulan 66 ditembak mati

Posted:

TAMPIN - Usaha polis mengadakan rutin operasi pencegahan jenayah di daerah ini berhasil apabila berjaya menembak mati tiga penjenayah Kumpulan 66 yang dipercayai cuba memecah masuk sebuah rumah di Kampung Tenai, Air Gelugor, Gemencheh semalam.

Bukan puaka tapi jangkitan kuman

Posted:

MARAN - Mayat seorang mangsa lemas di Hutan Lipur Lubuk Yu, di sini sudah lama ditemui, namun apa yang menimbulkan kebingungan ramai ialah enam daripada 83 anggota operasi dan mencari dan menyelamat itu pula meninggal dunia seminggu kemudian.

Nampak lembaga sebelum sakit

Posted:

MARAN - Seorang daripada anggota operasi mencari dan menyelamat seorang mangsa lemas, Timothy Hoo Seng Heng, 29, dikatakan ternampak satu lembaga wanita berambut panjang muncul dari air sebelum dia sendiri meninggal dunia kelmarin.

Pulau Ketam transit seludup manusia

Posted:

PELABUHAN KLANG - Sindiket penyeludupan manusia di negeri ini dikenal pasti menjadikan Pulau Ketam dekat sini sebagai transit untuk menyeludup keluar pendatang asing tanpa izin (PATI) ke negara asal.

Bapa kembalikan Siew Qing

Posted:

KUALA LUMPUR - Misteri kehilangan Nicole Soo Siew Qing, 3, yang dipercayai dilarikan oleh bapanya untuk dijual gara-gara gemar berjudi dan berhutang dengan ah long akhirnya terjawab apabila bapanya tampil menyerahkan anaknya itu kembali.

Dua beradik maut dirempuh treler

Posted:

IPOH - Hasrat seorang abang untuk membantu adiknya yang terlibat dalam kemalangan berakhir dengan tragedi apabila kedua-dua mereka maut dirempuh treler di Kilometer 272.6, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Gunung Lang di sini semalam.

Perangai jelik mandi lumpur RWMF

Posted:

TRADISI. Sikap liar segelintir penonton pada hampir setiap kali penganjuran Festival Muzik Hutan Hujan Sedunia (RWMF) di Kampung Budaya Sarawak di Santubong, Sarawak berulang lagi pada edisi ke-13 acara tersebut yang bermula malam kelmarin.

Meja bulat mansuh UPSR, PMR

Posted:

MARANG – Perbincangan meja bulat antara Kementerian Pelajaran dan pihak-pihak yang berkenaan berhubung cadangan pemansuhan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan Penilaian Menengah Rendah (PMR) akan diadakan pada 17 Julai ini.

2 pendaki Everest kini bergelar Datuk

Posted:

PULAU PINANG - Dua pendaki yang berjaya mengharumkan nama negara setelah menakluk puncak Gunung Everest mendapat penghormatan apabila menerima Darjah Setia Pangkuan Negeri (DSPN) yang membawa gelaran Datuk.

0 ulasan:

Catat Ulasan