Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Planet digelar Bumi Baru ditemui

Posted:

LOS ANGELES - Lima pakar astronomi Amerika Syarikat (AS) menemui sebuah planet baru dikenali sebagai Gliese 581g yang kelihatan seperti Bumi, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Pengganas guna basikal cedera parah kena bom

Posted:

JAKARTA – Seorang lelaki yang disyaki militan Islam cedera parah apabila sebutir bom buatan sendiri yang diletakkan di belakang basikal yang ditungganginya meletup secara tiba-tiba di pinggir bandar raya ini semalam.

Helikopter Apache Singapura terhempas

Posted:

SINGAPURA - Pemerintah Singapura mengesahkan sebuah helikopter Apache milik tentera negara itu terhempas ketika membuat pendaratan cemas di sebuah padang dekat sebuah sekolah rendah semalam.

Mahkamah putuskan tapak masjid Babri dibahagi dua

Posted:

NEW DELHI – Sebuah mahkamah India semalam memutuskan tapak Masjid Babri abad ke-16 di Ayodhya dibahagi dua dengan dua pertiga menjadi milik penganut Hindu dan satu pertiga untuk masyarakat Islam.

Aksi berani cuci tingkap di tingkat 34

Posted:

DUBAI - Seorang pekerja lelaki mencuci tingkap di tingkat 34 sebuah bangunan apartmen di Pantai Jumeirah di sini tanpa memakai peralatan keselamatan, lapor sebuah akhbar semalam.

Kanak-kanak dua tahun setinggi 1.34 meter

Posted:

NEW DELHI - Seorang budak lelaki berumur dua tahun enam bulan dari Meerut, India, Karan Singh mempunyai ketinggian 1.34 meter dan dia dipercayai kanak-kanak paling tinggi di dunia, lapor sebuah akhbar semalam.

Berlari guna kasut tinggi

Posted:

SYDNEY - Empat wanita Australia mencipta rekod dunia berlari berganti-ganti dengan menggunakan kasut bertumit tinggi 7.5 sentimeter pada Selasa lalu di sini.

Majalah pilih model berisi

Posted:

LONDON - Sebuah majalah Just As Beautiful di Britain menggunakan pendekatan berlainan daripada kebiasaan apabila ia menampilkan model-model wanita yang berisi berbanding kurus.

Pecah kayu dengan payu dara

Posted:

BERLIN - Seorang wanita, Susan Sykes menunjukkan kekuatan ototnya yang luar biasa apabila dia memecahkan kepingan kayu dengan menggunakan payu daranya, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan