Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Kuota 40% belum muktamad

Posted:

KUALA LUMPUR - Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin (gambar) menegaskan bahawa nisbah pemilikan 60:40 bagi pembangunan Kampung Baru merupakan hanya cadangan awal kerajaan dan ia belum muktamad.

Melaka diasaskan pada 1262

Posted:

MELAKA – Jika pada April lalu sekumpulan penyelidik merumuskan sejarah penubuhan kerajaan Melayu Melaka diasaskan pada 1278 tetapi kali ini tarikhnya berubah kepada lebih awal iaitu 1262 dan bukannya pada tahun 1400 yang menjadi rujukan selama ini.

Tak wajar naikkan yuran memandu

Posted:

KUALA LUMPUR - Sebarang kenaikan kadar bayaran bagi belajar memandu adalah tidak wajar walaupun berlaku penambahan kurikulum baru dalam sistem latihan memandu, kata Gabungan Persatuan-persatuan Pengguna Malaysia (Fomca).

Menantu pukul ibu mentua dihukum penjara 6 tahun

Posted:

MELAKA - Seorang pelayan hotel dijatuhi hukuman penjara enam tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam selepas dia mengaku bersalah memukul ibu mentuanya empat tahun lalu.

Dipaksa minum jus stoking

Posted:

KUALA LUMPUR - Selepas empat hari bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang, seorang pelatih Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) akhirnya meninggal dunia semalam.

Sindiket ragut Jom Heboh tumpas

Posted:

KANGAR – Kegiatan jahat sekumpulan 25 peragut bersaudara yang menyasarkan pengunjung Karnival Jom Heboh sebagai mangsa sejak awal tahun ini berkubur apabila kesemua mereka ditahan dalam serbuan di tujuh buah hotel murah di Kuala Perlis di sini kelmarin.

Kafe Do Re Mi roboh akhirnya

Posted:

GEORGE TOWN - Selepas empat bulan ditangguhkan, Kafe Do Re Mi di Tanjung Bungah dekat sini akhirnya menyembah bumi semalam apabila operasi meroboh dilaksanakan oleh anggota penguat kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Larangan merokok di tempat kerja swasta

Posted:

Ketika mengumumkannya, Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, langkah itu merupakan matlamat utama kerajaan untuk melindungi rakyat daripada asap rokok basi ( second hand smoke ) dan mengekang peningkatan bilangan perokok terutama di kalangan wanita.

KPT tidak mansuhkan subsidi

Posted:

PUTRAJAYA - Kementerian Pengajian Tinggi tidak bercadang untuk memansuhkan subsidi yang diberikan kepada pelajar di institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di negara ini.

7-Eleven tawar peluang perniagaan

Posted:

KUALA LUMPUR - Sebanyak 700 kedai serbaneka 7-Eleven sedia untuk difrancaiskan kepada usahawan yang berminat.

0 ulasan:

Catat Ulasan