Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Makam 3,300 tahun ditemui di Mesir

Posted:

KAHERAH - Sekumpulan arkeologi telah menemui makam berumur 3,300 tahun milik seorang datuk bandar, Ptahmes di Saqqara, selatan Kaherah, kata beberapa pegawai semalam.

Bangkok mula kembali normal

Posted:

BANGKOK - Perdana Menteri Thailand, Abhisit Vejjajiva (gambar) semalam menyatakan negaranya kelihatan kembali normal selepas perintah berkurung ditarik balik ekoran tunjuk perasaan antikerajaan.

Perompak tersangkut di bumbung rumah

Posted:

HEATON, Britain - Salah seorang daripada tiga perompak yang memecah masuk sebuah rumah di sini terpaksa diselamatkan oleh anggota-anggota pasukan keselamatan apabila dia tersangkut di atas bumbung rumah yang dimasukinya itu.

PM Rusia 'dibelasah' penyanyi

Posted:

MOSCOW - Perdana Menteri Rusia, Vladimir Putin berdepan dengan kritikan yang tidak disangka-sangka oleh beliau berhubung isu hak asasi manusia daripada seorang penyanyi rock veteran pada satu majlis amal di televisyen, Yury Shevchuk kelmarin.

Dennis Hopper meninggal dunia

Posted:

LOS ANGELES - Pelakon terkenal Hollywood, Dennis Hopper meninggal dunia kelmarin semasa berumur 74 tahun di rumahnya di sini, kata seorang rakan keluarganya, Alex Hitz.

Penceroboh menari bersama peserta

Posted:

OSLO, Norway- Seorang penonton lelaki yang tidak dikenali menceroboh pentas dengan menari semasa seorang peserta pertandingan Eurovision, Daniel Diges dari Sepanyol menyanyi lagu Algo Pequenito malam kelmarin.

Bos kelab malam tawar RM1.1j kepada polis

Posted:

SYDNEY - Beberapa pemilik kelab malam termasuk John Ibrahim (gambar) di sini menawarkan kepada polis New South Wales A$400,000 (RM1.1 juta) setahun untuk melakukan rondaan tambahan pada setiap malam Sabtu di King Cross, lapor akhbar Daily Telegraph semalam.

Polis enggan dedah buah dada suspek lelaki

Posted:

LOS ANGELES - Gambar buah dada seorang lelaki yang disyaki pembunuh dan kini diburu, Eduardo Ibarra Perez dikaburkan dengan garisan empat segi panjang oleh Jabatan Polis Los Angeles di Amerika Syarikat (AS), lapor MailOnline semalam.

Ibu bapa pelajar tunjuk perasaan

Posted:

LYDNEY, England - Kira-kira 30 pelajar melakukan tunjuk perasaan bagi mendesak pihak lembaga pengurus sekolah anak mereka di sini mengenakan tindakan disipilin terhadap guru besar, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Pertandingan Poker Bogel Jerman

Posted:

HAMBURG - Sejumlah peserta termasuk lelaki dan wanita menyertai pertandingan Poker Bogel Jerman yang pertama kali diadakan di sini baru-baru ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan