Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Lambat kesan punca merebak

Posted:

KOTA TINGGI - Kegagalan pihak-pihak berwajib mengesan pergerakan sisa tumpahan minyak lebih awal dikenal pasti sebagai punca sisa berkenaan memasuki perairan negara sekali gus menjejaskan persisiran pantai Pengerang di sini.

Penduduk bantah bagi kepada bukan Melayu

Posted:

KUALA LUMPUR - "Jangankan 40 peratus, seinci tanah Kampung Baru pun akan kami pertahankan daripada statusnya diberi kepada bukan Melayu."

Raja Pot diserang hendap

Posted:

KUALA TERENGGANU - Polis berjaya menumpaskan satu sindiket dadah terbesar di negeri ini dengan tertangkapnya seorang pengedar yang dikenali sebagai Raja Pot dalam satu serbuan di Kampung Geluguh, Binjai Rendah, Marang dekat sini Khamis lalu.

Alyah juara GAH 1

Posted:

PETALING JAYA - Lagu Tak Mungkin Kerana Sayang membawa tuah kepada penyanyi Alyah apabila berjaya menggondol Anugerah Lagu Terbaik dan juga Persembahan Terbaik pada Pertandingan GAH 1 terbitan RTM di Sunway Lagoon di sini malam tadi.

Tiga beranak maut kemalangan

Posted:

HULU SELANGOR - Hasrat lima sekeluarga yang terlalu seronok berkumpul bersama keluarga menjadi petanda buruk apabila tiga daripada mereka maut dalam kemalangan di Kilometer 72, Jalan Persekutuan Kuala Lumpur - Ipoh berhampiran Masjid Kalumpang dekat sini semalam.

Dua biras mati lemas Hari Keluarga

Posted:

MELAKA - Mohd. Norizal Mohd. Yusof, 31, dan Abu Muthalib Abu Bakar, 42, merupakan dua biras yang mempunyai hobi yang sama iaitu menjaring ikan dan udang.

Belia mahu YOUTH'10 lebih lama

Posted:

KUALA LUMPUR - Festival Belia Terbesar 2010 (YOUTH'10) yang melabuhkan tirainya di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam setelah lebih 100 acara dijalankan meninggalkan satu pengalaman yang menyeronokkan kepada kira-kira 70,000 belia yang datang dari seluruh negara.

RM2 juta untuk guru Terengganu

Posted:

KUALA TERENGGANU - Bagi menghargai jasa guru-guru di Terengganu, kerajaan negeri memperuntukkan RM2 juta sebagai sagu hati kepada lebih 22,000 warga pendidik di negeri ini.

Ke China akhir tahun

Posted:

JASIN - Orang Kampung Corporation (M) Sdn. Bhd. (Orang Kampung) bercadang menembusi pasaran China selewat-lewatnya akhir tahun ini.

Ria-Two sasar buka 50 kedai alat tulis

Posted:

KUALA LUMPUR - Ria-Two Sdn. Bhd. (Ria-Two), syarikat pemborong, pembekal dan peruncit barangan alat tulis dan keperluan pejabat, menyasarkan untuk membuka 50 kedai alat tulis Rona Stationeries menjelang tahun 2015 berbanding lima cawangan pada masa sekarang.

0 ulasan:

Catat Ulasan